150329_Vieta BAVReivindiquem la Via Verda per a fomentar el cicloturisme, el senderisme i la conservació del nostre patrimoni

La Barraca d’aigües Vives, 30 de març de 2015.

Des de Compromís per La Barraca hem organitzat una caminada per la ruta de la Via Verda de l’antic traçat del ferrocarril Carcaixent – Dènia, que travessa la nostra Entitat Local Menor. Ruta pràcticament abandonada que només usen alguns trams els agricultors però encara s’usa com a via verda més de la meitat dels 20 Km del seu recorregut entre Carcaixent i Dènia tot i que només està recuperat com a via verda 2 km del seu recorregut.

Ahir diumenge ho hem comprovat eixint un grup de Compromís per La Barraca, junt a companys de Compromís per Alzira, des de l’antiga estació de la nostra Entitat Menor fins la trinxera del Portitxol.

Des de Compromís per La Barraca demandem la recuperació d’aquesta Via Verda per a ús i gaudiment dels habitants i visitants, ja que el trajecte és quasi pla i travessa llocs de gran bellesa paisatgista i cultural, com el convent d’Aigües Vives.

Reivindiquem la Via Verda per a fomentar el cicloturisme, el senderisme i la conservació del nostre patrimoni, els quals són ingredients bàsics per a revifar una ruta turistic- cultural abandonada pels actuals governants.

Però avui ens hem trobat amb unes sorpreses desagradables així, a més a més de l’abandonament, cal sumar-li el vessament incontrolat de deixalles y fem en llocs que cal que siguen protegits: neumàtics, neveres, trossos d’uralita altament perillosos per a la salut i deixalles de tot tipus.

Si estimem el nostre entorn. Quina raó hi ha per a no recuperar-lo i poder així sentir goig de la Nostra Vall? Per què no lluitem per a incentivar mesures que promoguen un ús racional del lloc on vivim? Cal moure’s per a que el nostre poble, La Barraca de tots, siga un indret amb qualitat de vida, i que valga la pena per a tot aquell que ens vulga visitar.

Compromís per La Barraca