Inici de la ruta en bicicleta des de l'estació de Renfe d'Alzira

Hui ha visitat Alzira, Paula Espinosa, candidata a les Corts Valencianes per València, on ha visitat amb bicicleta diversos punts de la ciutat acompanyada d’Alfons Domínguez, candidat a l’alcaldia i un grup del col·lectiu de Compromís Alzira.

Paula Espinosa ha exposat les principals propostes per a fer front a l’emergència climàtica que, segons ha dit: “Ens afecta ja, no és una qüestió que podem posposar al futur perquè les conseqüències les estem patint ja: altes temperatures, incendis i falta de pluja. Per això necessitem fer polítiques públiques de mitigació i adaptació al canvi climàtic. De fet, tot el programa electoral de Compromís està basat en la qüestió climàtica com a eix transversal”.

A continuació ha detallat algunes de les propostes que Compromís vol continuar impulsant:

• Descarbonitzar totes les ciutats, de dues maneres:
    • reduint la quantitat de cotxes per a reduir l’emissió de gasos contaminats.
    • tindre un transport públic de major qualitat. Per exemple, amb un ferrocarril més eficient i reivindicant a l’Estat que, si ells no volen posar de la seua part, la Generalitat Valenciana pot assumir aquestes competències per a gestionar-ho molt millor.
  • Pel que fa a la transició energètica, canviar el model implantant de manera progressiva i accelerada energies netes però no de qualsevol manera, sinó amb participació ciutadana i de les empreses:
    • Potenciar les Comunitats Energètiques Locals en els pobles de més de 20.000 habitants.
    • Fomentar l’autoconsum de particulars i empreses, llevant les barreres burocràtiques per a facilitar la instal·lació de plaques solars, garantint la seua connexió a la xarxa i així poder compartir l’energia amb el veïnat.

Per la seua banda, Alfons Domínguez, ha detallat tres propostes per a aplicar en l’àmbit municipal:

• Per a fer front a l’agreujament de riscos d’inundacions, sequeres i incendis, cal anticipar-se de forma adequada, amb una millor gestió forestal i, pel que fa a les inundacions, millorar les infraestructures perquè els barris no tinguen aquesta problemàtica.
  • Millorar la mobilitat amb més vies per a vianants i també ciclopeatonals així com el transport públic.
  • Respecte a les activitats agràries, fomentar la transició agroecològica per a rebaixar la seua dependència del consum d’insums i de petroli.