Article d’opinió d’Israel Pérez, militant de Compromís Alzira.*

La propagació del discurs d’odi a les institucions i la seua legitimació han fet créixer les agressions homòfobes. Un odi que s’ha estés cap als col·lectius que pateixen una situació de vulnerabilitat. Lamentablement al nostre país s’han produït nombroses agressions especialment contra el col·lectiu LGTBIQ+ pel simple fet d’expressar-se i de ser com s’és.

En abril hi va haver una brutal agressió en Alacant contra un home de 43 anys per part d’un grup de menors al crit de “Maricones, hijos de puta, iros de aquí, os vamos a matar”. L’alcalde de l’Alcora va ser assenyalat amb un missatge en forma de pintada que deia “El alcalde es maricón”. En València un jove de 17 anys ha sigut agredit al crit de “maricones” durant la Nit de Sant Joan en la plaça d’Hondures, trencant-li una cella com a resultat.

Recentment, han assassinat a Samuel, un jove d’A Corunya de 24 anys, que va rebre una pallissa amb la qual, al crit de “maricón”, posaren fi a la seua vida. Veiem com, des d’alguns mitjans de comunicació, blanquegen aquest odi. Li trauen pes al fet que l’agressió haja sigut produïda per la condició sexual de la víctima, de manera que deshumanitzen a la víctima i posen en dubte la motivació per la qual actuaren els agressors.

Alzira ha de ser un referent en la lluita contra l’homofòbia perquè Alzira i el País Valencià es caracteritzen per la seua diversitat donat que és en aquesta sobre la qual es fonamenten com a ciutat i nació plurals i diverses. Per això, des de Compromís Alzira condemnem la violència de tota mena, especialment aquella que està motivada pel discurs d’odi contra el col·lectiu LGTBIQ+. També donem suport a totes les organitzacions que promouen la diversitat de ser i estimar com vulguem, tant en Alzira com en el País Valencià i en la resta de l’estat espanyol.

El discurs excloent de l’extrema dreta apunta, assenyala i mata. Per aquest motiu, fer un cordó sanitari contra els discursos que generen violència és una necessitat i una obligació.

*Signen també l’executiva de Compromís Alzira: Andrea Viñes, Jordi Sánchez, Carmen Vives, Vicent Camarasa, Pilar Gil, Alfons D. Gento, Roser Juan, Vicent Martínez i Gilles Denans.