Alzira, 19 de desembre de 2019.- El regidor de Vox, Ricardo Belda Valiente, va ratificar en el plenari del 18 de desembre, la seua decisió de no participar en la processó cívica que tindrà lloc el 30 de desembre amb motiu de la commemoració de l’entrada del rei En Jaume I a la nostra ciutat en 1242, fet que va marcar un punt clau en la conquesta del Regne de València.

Belda va declarar que no participaria en la processó cívica perquè era una pantomima. Així mateix no reconeixia com a tal la senyera de la nostra ciutat. També va mostrar la seua negativa a portar la senyera en el tram que li correspon com a regidor.

El Grup Municipal Compromís per Alzira considera que aquesta “actitud d’hostilitat i menyspreu” als símbols oficials de la nostra ciutat suposen “un greu atac a tot el que significa aquesta senyera per als alzirenys i les alzirenyes”. Han passat molts anys i moltes coses per a recuperar i dignificar la nostra identitat com a poble valencià. Un esforç aconseguit gràcies a les reivindicacions de tots els demòcrates i que “no estem disposat a fer ni un pas arrere en aquest camí com pretén aquest partit de dretes que pretén dur-nos al passat més ranci”.

El regidor Alfred Aranda declara que “en aquests actes institucionals d’Alzira, volem lluir la nostra senyera amb orgull de poble per places i carres, acompanyats de les persones i les institucions guardonades amb la insígnia d’or de la nostra ciutat, amb els nostres veïns, músics i festers. És un dia d’alegria i de retrobament amb les nostres arrels, llengua i cultura. Aquest rebuig per part de Vox deixa de manifest la seua visió intolerant, prepotent i ignorant de la història d’Alzira i dels seus símbols oficials.”

Compromís prefereix una ciutat solidària i tolerant, que camina cap al futur amb alegria, optimisme i llibertat.